مرجع اخبار و مقالات هواشناسی

راه های دست یافتن به شکمی صاف و اندامی متناسب

راه های دست یافتن به شکمی صاف و اندامی متناسب

32
Arabic AR Chinese (Simplified) ZH-CN Dutch NL English EN French FR German DE Hindi HI Italian IT Korean KO Persian FA Portuguese PT Russian RU Spanish ES Turkish TR

برای دست یافتن به وزن کم و تناسب اندام باید ترکیبی از غذاهای سالم را وارد برنامه غذایی تان بکنید. برای رسیدن به شکمی صاف و اندامی متناسب راه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله چند غذا را که موجب رسیدن به این آرزو می شوند نام می بریم.

علاقه بیشتر افراد برای داشتن شکم صاف علاوه بر اینکه جنبه فیزیکی دارد و مربوط به زیبایی اندام است، به سلامتی و کاهش چربی شکمی نیز مربوط است. افزایش چربی شکم موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سندروم متابولیک می شود.

به این ترتیب بهترین راه برای کاهش چربی و حجم شکم خوردن مواد غذایی خاص در هنگام شب می باشد:
سبزیجات تیره: خوردن سبزیجات تیره رنگ سریع ترین روش برای کاهش چربی شکمی است. بهتر است سبزیجاتی را انتخاب کنید که بر کیفیت خواب لطمه نمی زنند و موجب سوهاضمه نمی شوند. بهترین سبزیجات تیره رنگ عبارتند از: کاهو، اسفناج و مارچوبه. برای خوردن این سبزیجات بهتر است آن ها را بخارپز کنید.
روغن زیتون: بهترین گزینه غذایی است که چربی شکم را کاهش می دهد. اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون مانند اسید اولئیک موجب کاهش چربی های مقاوم در بدن می شوند.
چای نعناع: اگر قبل از خواب این چای را بنوشید هم آرامشتان دو چندان خواهد شد و هم سلامت کبدتان افزایش خواهد یافت.
چای سبز: موادی در چای سبز وجود دارد که باعث تحریک بدن به سوخت و ساز کالری می شود.
مارچوبه: مارچوبه سفید رنگ بهترین نوع سبزی برای کم کردن سایز شکم است. این سبزی سرشار از ویتامین هایی مثل ث، ب کمپلکس، ویتامین های آ و ای، پتاسیم و روی است. همه این ریز مغذی ها باعث کاهش چربی های مقاوم می شوند.
گوجه فرنگی: این ماده غذایی منبع خوبی از آنتی اکسیدان هاست و با التهاب بدن مبارزه می کند. پروتئین موجود در گوجه بنام لپتین می تواند متابولیسم بدن را تنظیم کند و باعث کاهش چربی در بدن شود.
سیب: با خوردن یک سیب حجم معده پر می شود و در نتیجه جلوی پرخوری گرفته می شود. قند طبیعی آن از افت قند خون جلوگیری کرده و مانع از اضافه وزن می شود.
ماهی: خوردن ماهی یکی از روش های کاهش وزن است. ماهی سرعت متابولیسم را بالا می برد و اشتها را کنترل می کند. پروتئین موجود در ماهی احساس سیرکنندگی ایجاد می کند. ماهی تن و سالمون سرشار از امگا3 است. به یاد داشته باشید ماهی را به شکل بخارپز و با آبلیمو و ادویه مصرف کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.