مرجع اخبار و مقالات هواشناسی

تکنیک‌هایی فوق العاده برای رویابینی

27
Arabic AR Chinese (Simplified) ZH-CN Dutch NL English EN French FR German DE Hindi HI Italian IT Korean KO Persian FA Portuguese PT Russian RU Spanish ES Turkish TR

دیدن رویا بخشی از چرخه خواب محسوب می‌شود و درهر زمانی امکان دارد رخ دهد، اما برخی از این رویا‌ها تبدیل به کابوس می‌شوند، به همین دلیل برای داشتن خوابی راحت رعایت برخی نکات ضروری است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  توانایی کنترل خواب و رویا به افراد این اجازه را می‌دهد تا سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و از دیدن کابوس که سبب ترس و نگرانی در آنها می‌شود رهایی پیدا کنند.

علم خواب یکی از مهم ترین دانش‌ها در حوزه روانشناسی و به عامل‌های مختلفی وابسته است؛ دانشمندان برای داشتن خواب آرام و به یادآوردن رویا روش‌های زیر را به افراد توصیه می‌کنند.

1-چگونه رویا‌های خود را کنترل کنید2- تکنیک هایی فوق العاده برای رویابینی3- روش هایی فوق العاده برای آنها که می خواهند رویای خود را به یاد آورند
انجام تست واقعیت: به این منظور هر روز به مکان‌ها و فضا‌های دوست داشتنی و مورد علاقه خود بروید از جمله پارک یا رستوران یا فضایی که سبب ایجاد احساس خوب و شاد در شما می‌شود تا به این ترتیب شب در رویای خود آنها را ببینید.

تماشای عکس منظره‌های زیبا، گوش دادن به موسیقی آرام بخش  و ورزش یوگا نیز می‌تواند به خواب آرام و دیدن رویا در افراد کمک کند.

1-چگونه رویا‌های خود را کنترل کنید2- تکنیک هایی فوق العاده برای رویابینی3- روش هایی فوق العاده برای آنها که می خواهند رویای خود را به یاد آورند
بیدارشدن در وقت سحر و بلند شدن از تخت خواب: ساعت زنگ دار خود را بر روی ساعت پنج صبح تنظیم کنید و در آن زمان از تخت خواب بیدار شوید، اندکی قدم بزنید و پس از چند دقیقه 2 مرتبه سعی کنید که استراحت کنید.

بسیاری از کارشناسان علم روانشناسی خواب اعتقاد دارند بیشتر رویا‌های برگرفته از ضمیر ناخودآگاه افراد در این بازه زمانی رخ می‌دهد و افراد رویابینی پیدا می‌کنند، زیرا دچار وضعیت REM درخواب شده اند.

القای رویابینی به خود: به این منظور پس از بیدارشدن در ساعت پنج صبح اندکی نشسته و به خود القا کنید که 2 مرتبه که به خواب می‌روید رویای خود را به یاد می‌آورید.

این القا و تلقین که به نام روش میلد (MILD) شناخته می‌شود، سبب آماده سازی ذهن برای ثبت و به خاطر سپردن رویا می‌شود، این یافته‌ها حاصل پژوهش دانشمندان دانشگاه آدلاید بر روی ۴۷ شرکت کننده به مدت یک هفته است و بیشتر افراد پس از پایان هفته موفق در به یاد آوردن رویای خود شده و خواب آرام و زیبایی داشته اند.

از روش میلد که در واقع آماده سازی حافظه ذهنی است می‌توان برای موارد دیگری از جمله به خاطرسپاری مطلب‌های درسی، قرار‌های کاری و مواردی که باید به ذهن سپرده شود استفاده کرد.

کارشناسان اعتقاد دارند انجام این شیوه برای رویابینی، افزون بر توانایی کنجکاوی فرد در بررسی رویا‌هایی که می‌بیند و شناخت لایه‌های زیرین ضمیر ناخودآگاه، می‌تواند برای درمان افراد مبتلا به اختلال‌های روانی ازجمله روان پریشی، اختلال دو قطبی و بیماری هایی از این دست مفید باشد.

1-چگونه رویا‌های خود را کنترل کنید2- تکنیک هایی فوق العاده برای رویابینی3- روش هایی فوق العاده برای آنها که می خواهند رویای خود را به یاد آورند
بیشتر افراد مبتلا به اختلال‌های روانی دچار بدخوابی و کم خوابی هستند که بر اثر آن افزون بر مشکلات جسمی، علائم بیماری روانی نیز در آنها تشدید می‌شود.

برای داشتن خواب آرام، خوردن شام سبک، ماست و نوشیدنی‌های لبنی، نوشیدن چای سبز، شکلات داغ، شیرگرم، موز، خاموش کردن تلفن همراه از دوساعت قبل ازخواب، کم کردن نور اتاق ها، خودداری از استرس و مشاجره توصیه می‌شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

روش هایی شگفت انگیز برای آنهایی که می خواهند رویای خود را به یاد آورند

منبع: تکنیک‌هایی فوق العاده برای رویابینی

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.