مرجع اخبار و مقالات هواشناسی

مصرف کدام ویتامین در زمان آلودگی هوا بهتر است

مصرف کدام ویتامین در زمان آلودگی هوا بهتر است

37
Arabic AR Chinese (Simplified) ZH-CN Dutch NL English EN French FR German DE Hindi HI Italian IT Korean KO Persian FA Portuguese PT Russian RU Spanish ES Turkish TR

یکی از توصیه های مهم در زمان آلودگی هوا این است که با افزایش مصرف آنتی اکسیدان ها قدرت دفاعی بدن را در مقابل رادیکال های آزاد افزایش دهیم. اما مصرف کدام ویتامین در زمان آلودگی هوا بهتر است؟

یکی از ریز مغزی هایی که در زمان آلودگی هوا مفید است ویتامین E می باشد. این ویتامین با خوردن بادام، لوبیای سویا، روغن زیتون، تخمه آفتابگردان و روغن آفتابگردان می تواند وارد بدن شود.

Image result for ‫مصرف کدام ویتامین در زمان آلودگی هوا بهتر است‬‎توصیه مهمی که در روزهای آلودگی هوا بهتر است به آن عمل شود این است که با دریافت آنتی اکسیدان بدن را در برابر رادیکال های آزاد و استرس های اکسیداتیو مقاوم کنیم. میوه و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند و در پاییز و زمستان فراوان یافت می شوند.
توصیه می شود در روزهای آلوده 5 تا 9 وعده میوه و سبزیجات تازه مصرف شود. بهتر است میوه ها از انواع دارای ویتامین ث باشند از جمله پرتقال، نارنگی، گریب فروت، کلم سفید، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و کیوی.
علاوه بر ویتامین ث ویتامین دیگری نیز در کاهش اثرات آلودگی موثر است. این ویتامین، ویتامین E می باشد که در بادام، تخمه آفتابگردان، روغن آفتابگران، لوبیای سویا و روغن زیتون وجود دارد.
تحقیقات نشان می دهند که خوردن مواد غذایی غنی شده از ویتامین د نیز می تواند عملکرد ریه ها در برابر آلودگی را بهبود بخشد. این ویتامین در تخم مرغ، قارچ و لبنیات غنی شده با ویتامین د یافت می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.